Thursday, May 22, 2014

'Mereka koyak memo lempar atas muka saya'


utusan malaysia terkini

'Mereka koyak memo lempar atas muka saya'


indah.com

'Mereka koyak memo lempar atas muka saya'

SALMIYAH HARUN | 22 Mei 2014.
KUALA LUMPUR: Semalam sidang DUN Pulau Pinang diceroboh, hari ini pula sekumpulan pemuda Umno memberi amaran untuk membakar ibu pejabat DAP di Pudu.

Sekumpulan Pemuda Umno Wilayah Persekutuan  mengadakan bantahan di luar ibu pejabat DAP itu sekaligus menyaksikan sebuah papan tanda besar DAP juga dirobohkan.

Kehadiran mereka itu sebagai membantah komen Adun Pulau Pinang RSN Rayer yang menyifatkan 'Umno celaka'.

Ahli Parlimen Serdang Ong Kian Ming (gambar) yang turut berada di situ menerima kehadiran sekumpulan pemuda Umno berkenaan.

Bagaimanapun katanya, mereka menjerit sambil mengeluarkan kata-kata kasar bahkan mengancam untuk membakar bangunan ibu pejabat DAP.  

"Mereka menolak-nolak ahli-ahli kami dan anggota polis yang berada di sana bagi menyekat kemasukan mereka. Mereka cuba memusnahkan papan tanda DAP, dan membakar beberapa bendera DAP," katanya yang dipetik daripada laman Facebooknya.

Kian Meng juga membenarkan pemuda Umno terbabit untuk bercakap dengannya dan bersedia menerima memorandum daripada mereka.

"Apabila kami bersedia, pemimpin kumpulan tersebut mula menjerit (sekali lagi) lalu mengoyakkan memorandum mereka sendiri dan melemparkannya ke muka saya," tambah Kian Meng.

Kumpulan berkenaan juga membawa kain rentang, yang antara lain berbunyi, RSN Rayer "anak haram" dan "tolol".

Memorandum itu antara lain mendesak  DAP mengenakan tindakan disiplin kepada Rayer dan jika tidak, ia menggambarkan DAP bersetuju dan bersekongkol dengan kenyataannya itu.

Memorandum tersebut dibawa mereka atas nama Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Mohd Razlan Muhammad Rafii. - HARAKAHDAILY 22/5/2014






No comments:

Post a Comment