Wednesday, May 28, 2014

Dua beradik ini diakui kanak-kanak terkuat sejagat


utusan malaysia terkini

Dua beradik ini diakui kanak-kanak terkuat sejagat


indah.com

Dua beradik ini diakui kanak-kanak terkuat sejagat

28/5/14
Kakak adik asal Rumania diklaim bocah terkuat sejagat
Adik beradik terkuat sejagat dari  Rumania. ©dailymail.co.uk 
 Dengan maraknya pemberitaan kekerasan fisikal dan seksual pada anak-anak, nampaknya anda harus berfikir dua kali jika macam-macam dengan  adik beradik dari Rumania ini. Di usia muda mereka mendapat gelaran kanak-kanak terkuat sejagat. Ototnya bagai Hercules, figur mitos Yunani yang punya otot dawai dan tulang besi. Keduanya memilih sukan tak biasa bagi anak seusianya, bina badan.

Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Selasa (27/5), Giuliano (9) dan Claudiu Stroe sudah angkat beban dengan alat seberat empat kilogram di masing-masing tangan. Mereka melakukan ini setiap hari selama dua jam. Demi obsesi tersohor, ayah keduanya Julian sampai harus pindah ke Kota Florence, Itali . "Susah mendapatkan wang di negara kami," ujarnya.

Dari dua anaknya ini kewangan keluarga Julian sedikit terbantut. Giuliano dan Claudiu ikut dalam pentas akrobatik serta membuat rekod dunia untuk push up 90 darjah. Otot bisep dan dada mereka menjadi bidang sebab keduanya rajin berlatih demi membentuk tubuh diinginkan. Anak-anak ini demikian prestasi namun sang ayah dituding melatih mereka begitu keras.

Julian dan anak-anaknya pernah hendak diekstradisi ke Rumania dan kembali mencari nafkah melalui perniagaan besi buruk di Desa Icoana. Namun dia menolak dan sedang merancang pindah ke England. "Saya ingin mencari kehidupan lebih baik dan sponsor untuk anak-anak saya. Saya juga berharap bina badan anak mendapat tanggapan positif," ujarnya.
  Ak

Merdeka.com -






No comments:

Post a Comment