Thursday, May 29, 2014

Lelaki kurung dan seksa isteri dan lima anak selama 16 tahun


utusan malaysia terkini

Lelaki kurung dan seksa isteri dan lima anak selama 16 tahun


indah.com

Lelaki kurung dan seksa isteri dan lima anak selama 16 tahun

29/05/2014 09:39 WIB
Tak Hanya Sekap Selama 16 Tahun, Pria Afsel Ini Aniaya Istri dan 5 Anaknya
Novi Christiastuti Adiputri - detikNews
 
 Gambar hiasan
Johannesburg - Seorang lelaki di Afrika Selatan sanggup menganiaya kelima anak dan juga isterinya sendiri. Tidak hanya menyekap mereka, dia juga membakar tubuh anak-anaknya dengan obor las.

Lelaki berusia 36 tahun ini didakwa menyiksa anak-anaknya yang berusia 2-16 tahun dengan kabel elektrik dan membakar mereka dengan obor las. Selama lebih dari satu dekade, lelaki ini mengurung anak-anaknya di rumahnya sendiri, hingga jiran-jirannya tidak menyedari keberadaan anak-anak tersebut. Demikian seperti disampaikan polis  yang menyiasat kes ini, Rudi Jansen kepada AFP, Khamis (29/5/2014).

Isteri lelaki tersebut menyatakan kepada polis , bahawa suaminya kerap menelanjanginya, lalu mengikat dan menganiayanya. Tidak hanya itu, laporan doktor juga menunjukkan bahawa anak perempuan  wanita itu yang berusia 16 tahun aktif secara seksual, tapi tidak pernah sama sekali keluar rumah.

Suspek yang disebut sebagai pengusaha berjaya ini, juga dituduh mengurung seluruh anggota keluarganya selama 16 tahun terakhir. Surat khabar setempat, Beeld melaporkan, anak-anak suspek tidak pernah keluar rumah dan tidak pernah pergi ke sekolah.

Orang-orang yang tinggal berdekatan dengan rumah suspek di kota Springs, Johannesburg bahagian utara mengaku sama sekali tidak mengetahui bahawa suspek  memiliki lima anak.

Salah seorang jirannya melapor kepada polis  setelah salah seorang anak laki-laki suspek melarikan diri, minggu  lalu. Suspek sempat membawa pulang anaknya tersebut, kemudian merendam kepalanya ke dalam kolam renang, memukulnya dan kemudian menyembunyikannya diatas siling ketika polis  datang.

Polis  yang  datang  ke rumah suspek , membawa empat anak suspek yang ada di dalam rumah tersebut. Namun seorang lagi anak suspek yang berusia 11 tahun diam-diam dibawa ke keluarganya di wilayah lain.

Dari dalam rumah suspek, polis  menemui banyak rantai, obor las, tali dan juga DVD pornografi. Keadaan rumah tersebut kotor dan meski ada perabut mahal, namun semua anak suspek dipaksa tidur di satu katil.

Anak-anak tersebut juga dipisahkan dari ibunya. Polis  setempat masih menyeiasat keterlibatan ibu mangsa dalam kes ini.

Jansen menyatakan, untuk saat ini suspek dijerat dakwaan penyerangan dan juga penganiayaan anak. Namun, lanjutnya, dakwaan percubaan pembunuhan dan menutupi keadilan juga akan dijeratkan kepada suspek. Suspek masih dalam tahanan   polis  setempat, sementara penyiasatan dijalankan. detikNews






No comments:

Post a Comment