Tuesday, May 27, 2014

Wanita murtad yang sedang menunggu hukuman mati bersalin di penjara


utusan malaysia terkini

Wanita murtad yang sedang menunggu hukuman mati bersalin di penjara


indah.com

Wanita murtad yang sedang menunggu hukuman mati bersalin di penjara

27/5/14
Perempuan Sudan hendak dieksekusi melahirkan di penjara
Mariam Ibrahim (kanan) bakal dihukum mati sebab bertukar agama  kini melahirkan anak di penjara. dailymail.co.uk ©2014 Merdeka.com 
 Wanita Sudan yang sedang sarat mengandung menunggu detik-detik eksekusi sebab menikah dengan lelaki Kristian, melahirkan seorang bayi perempuan di dalam penjara. Demikian dilapor surat khabar the Daily Mail, Selasa (27/5).

Mariam Ibrahim juga bekerja  sebagai doktor sedang menjalani hari-hari di sebuah penjara di Ibu Kota Khartoum segera dikejarkan ke rumah sakit terdekat. Bayinya dalam keadaan sihat. "Ini khabar baik di tengah kekacauan dalam hidup Mariam," ujar peguam Mariam Mohaned Mustafa Elnour.

Mustafa merancang mengunjungi Mariam dan suaminya, Christian Daniel Wani di rumah sakit. Menurut Mustafa bayi cantik ituakan diberi nama  Maya.

Mariam bakal menghadapi tiang gantungan setelah dinyatakan bersalah sebab murtad dan menikahi lelaki non muslim. Namun hukuman itu bakal dijalani dua tahun lagi. Sebelum digantung dia diberi ekstra hukuman rotan. Mariam sendiri mengatakan lebih baik mati dibanding keluar dari Kristen.

Hukum syariat bakal mengampuni Mariam jika dia kembali menjadi muslim. Namun dia mengatakan pada suaminya akan selalu beriman pada Yesus dan tidak mau berpura-pura jadi Islam agar selamat.






No comments:

Post a Comment