Friday, May 23, 2014

Taruh cermin tak sesuai Feng Shui, lelaki China bunuh jirannya


utusan malaysia terkini

Taruh cermin tak sesuai Feng Shui, lelaki China bunuh jirannya


indah.com

Taruh cermin tak sesuai Feng Shui, lelaki China bunuh jirannya

23/5/14

Taruh cermin tak sesuai Feng Shui, lelaki China bunuh tetangga
Gambar hiasan. ©2014 Merdeka.com 
Seorang lelaki dari Henan, China menikam delapan orang tetangganya hingga mati. Mangsa  termasuk kanak-kanak. Dia melakukan itu sebab salah seorang dari mereka menaruh cermin di depan rumah. 
 
Surat khabar the Daily Mail melaporkan, pada Jumaat (23/5), Feng Shui dalam filsafat China bertujuan menyelaraskan eksistensi manusia dengan lingkungan sekitar hingga orientasi tata letak tempat tinggal. Feng Shui dipercaya membawa keberuntungan. Namun jika salah bertindak bakal membawa petaka.

Li Shing membantai jirannya terdiri dari dua keluarga. Lelaki 40 tahun itu berang ketika jirannya menaruh cermin di depan rumah demi menangkis roh jahat.
"Masalahnya cermin itu macam  menghadap rumah saya. Itu pertanda buruk," ujar Shing.

TJiran  Shing itu menolak mengaleh cermin itu. Mereka pun bertengkar dan berakhir dengan pembunuhan.
Juru cakap polis mengatakan Shing sangat tenggelam punca dan akhirnya mengambil pisau membunuh tiga orang dewasa, tiga kanak-kanak, dan dua warga emas. "Nampaknya roh jahat memang terpantul dari rumah tetangga Shing namun masuk ke tubuh lelaki itu," ujar polis .

Dalam tatanan Feng Shui, cermin tidak boleh memantul ke pintu, jendela, jamban, saluran air kotor, tempat tidur, dan keadaan berantakan termasuk tumpukan sampah. Jika cermin memantulkan tempat tidur dipercaya bakal ada perselingkuhan dalam rumah tangga.
Merdeka.com -






No comments:

Post a Comment