Sunday, May 25, 2014

Nelayan dibaham buaya


utusan malaysia terkini

Nelayan dibaham buaya


indah.com

Nelayan dibaham buaya

Buaya menerkam nelayan Filipina. (Foto: Wikimedia) 
  Buaya menerkam nelayan Filipina. (Foto: Wikimedia) 
  FILIPINA - Seorang penjaga pantai di Filipina telah menemukan tubuh seorang nelayan yang sedang disepit oleh rahang kuat seekor buaya.

Para penjaga pantai langsung menembak buaya tersebut sebagai usaha untuk menyelamatkan nelayan itu. Ketika akan ditembak, nelayan itu masih terbelit tali yang melekat pada kapal penangkap ikannya untuk keselamatan.

Melansir International Business Times, pada 25/5/2014 , lelaki itu dilaporkan   terapung di sungai, ketika dirinya sedang memancing untuk mencari teripang.

Leftenan Greanata Jude mengatakan, nelayan itu memasangkan dirinya dengan tali ke kapal penangkap ikan untuk menjaga perahu tetap seimbang. "Di sisi perahu itu tubuh korban digigit oleh buaya. tubuh diikat ke perahu," ungkapnya.

Setelah penjaga pantai menembak, buaya itu langsung melepas tubuh nelayan tersebut. Namun sayang, warga desa menemui lelaki  itu sudah meninggal. Reptil besar itu pun melarikan diri kembali ke sungai.

Nelayan tersebut diketahui berasal dari desa yang tak jauh dari tempatnya memancing. Serangan itu menyusul seorang lelaki dibunuh oleh buaya di kawasan yang sama, yang dimakan pada 2011 ketika sedang mengumpulkan kayu. (ade)
Okezone 






No comments:

Post a Comment