Monday, November 17, 2014

Potongan mayat bayi ditemui dalam kotak yang bakal diposkan


utusan malaysia terkini

Potongan mayat bayi ditemui dalam kotak yang bakal diposkan


indah.com

Potongan mayat bayi ditemui dalam kotak yang bakal diposkan

17/11/14
Potongan mayat bayi ditemukan dalam paket di Thailand
Polis temui potongan tubuh bayi di Thailand pada 2012. ©Daily Mail 
Perusahaan  pengiriman pos di Thailand dikejutkan dengan penemuan   sebuah kotak berisi potongan tubuh dari beberapa bayi yang akan dipos ke Amerika Syarikat.

Dalam paket itu ditemui kepala bayi dengan beberapa kaki dan lembaran kulit. Pertama kali ditemui pada hari Sabtu (15/11), ketika perusahaan sedang melakukan pemindaian akan beberapa paket yang hendak dikirimkan.

"Mereka tidak hanya terdiri dari satu tubuh tapi sudah menjadi potongan-potongan kecil," ujar Ketua Polis   setempat, Chawalit Prasopsin, seperti yang dilansir surat khabar Daily Mail, Ahad (16/11).

Chawalit juga mengatakan potongan-potongan tubuh itu ketika ini sudah dikirim kepada pasukan forensik untuk mengetahui apakah berasal dari bayi-bayi yang meninggal setelah dilahirkan atau ketika masih dalam kandungan.

Polis masih belum boleh mengungkap apa motif pengiriman potongan tubuh bayi-bayi itu. Kerana disimpan dalam kotak-kotak, diperkirakan potongan tubuh itu digunakan sebagai koleksi atau kepentingan pendidikan.

"Menurut hasil penyiasatan, potongan tubuh itu akan dikirim ke Amerika Syarikat. Tepatnya di Las Vegas, Negara  Nevada, Amerika Syarikat," ujar salah seorang polis  setempat.

Pada 2012,Polis  Thailand juga pernah menemui hal serupa. Namun, potongan tubuh yang ada waktu itu sudah dibakar dan dilapisi emas. Didpercayai akan digunakan untuk ritual sihir.

Potongan tubuh itu ditemui dalam sebuah  beg pakaian warga Inggeris dan akan dikirim ke Taiwan.

Dalam kepercayaan sihir Thailand, potongan tubuh seperti itu dipercaya memberikan keberuntungan kepada pemiliknya, baik di rumah maupun dalam urusan perniagaan.
sumber: Merdeka.com






No comments:

Post a Comment