Tuesday, August 26, 2014

Tentera Wanita AS Bunuh Diri Dengan Tembak Diri Sendiri


utusan malaysia terkini

Tentera Wanita AS Bunuh Diri Dengan Tembak Diri Sendiri


indah.com

Tentera Wanita AS Bunuh Diri Dengan Tembak Diri Sendiri

 26/8/14
Washington - Seorang tentera wanita Amerika Syarikat nekat menembak dirinya sendiri di markas komando tentera AS di Virginia. Tentera wanita ini akhirnya mati dalam insiden tragis ini.

Tentera yang tidak disebut namanya ini, meninggal akibat luka-lukanya ketika dirawat di rumah sakit setempat, dekat Fort Lee, yang berjarak sekitar 210 kilometer sebelah selatan Washington. Demikian seperti dilansir AFP, Selasa (26/8/2014).

Dalam insiden yang terjadi pada Isnin (25/8) waktu setempat ini, tentera wanita itu sempat mengunci dirinya di dalam salah satu ruang pejabat yang ada di markas komando militer tersebut. Dia pun kemudian menembak dirinya sendiri.

Menurut keterangan militer AS, sekitar pukul 08.45 waktu setempat, tentera wanita ini masuk ke dalam Combined Arms Support Command Headquarters di Fort Lee, dengan membawa senjata di tangannya.

"Mengacungkan senjata dan kemudian membarikade dirinya sendiri di dalam pejabat  dengan senjata tersebut," demikian pernyataan militer AS.

Suara alarm peringatan terdengar di seluruh kawasan markas komando militer tersebut. Polis  setempat pun segera datang  ke lokasi dalam beberapa minit.

"Selama negosiasi dengan tentera lainnya, dia dilaporkan menodongkan pistol ke dirinya sendiri," lanjut keterangan militer tersebut.

Tentera wanita tersebut dikejarkan ke rumah sakit setempat, atau Virginia Commonwealth University Medical Center, untuk mendapat rawatan perubatan  atas luka tembaknya. Namun nyawanya tidak dapat diselamatkan.

Insiden ini sedang disiasat   oleh otoriti setempat dengan delik tindak kriminal. Belum diketahui pasti motif si tentera wanita menembak dirinya sendiri hingga meninggal.
sumber:dertikNews






No comments:

Post a Comment