Thursday, June 19, 2014

Seekor Lembu Terperangkap Di Bumbung Rumah


utusan malaysia terkini

Seekor Lembu Terperangkap Di Bumbung Rumah


indah.com

Seekor Lembu Terperangkap Di Bumbung Rumah

Sapi terjebak di atap rumah. (Foto: Metro) 
  Lembu terperangkap  
 BERN - Seekor lembu terperangkap di sebuah bumbung rumah dekat ibu kota Bern, Swiss, setelah mencuba mencari padang rumput yang baru.

Penunggang basikal, Rolf Steiner, sangat terkejut ketika melihat hewan berkaki empat itu berada di atap sebuah rumah yang sedang dia lalui.

"Saya tidak percaya pada mata saya dan harus memastikan sampai tiga kali apa yang telah saya lihat. Seekor lembu sedang berdiri di bumbung sebuah rumah," kata Steiner, seperti dilansir Metro, Khamis (19/6/2014).

Lembu malang itu akhirnya berhasil kembali ke jalanan setelah memecahkan beberapa jubin.

"Lembu ini memang yang paling susah diatur. Dia selalu melakukan hal yang diinginkannya," jelas sang pemilik peternakan Dieter Mueller.

"Dia akan tinggal di sana untuk selamanya jika dia ingin. Saya mencuba untuk memujuknya turun, namun mulanya dia menolaknya kemudian dia turun dengan sendirinya. Saya akhirnya harus mengganti kerugian atas jubin yang hancur," tambahnya. (ade)Okezone 20/6/14






No comments:

Post a Comment