Tuesday, June 24, 2014

Kecilkan Payudara demi Juara Dunia Tenis


utusan malaysia terkini

Kecilkan Payudara demi Juara Dunia Tenis


indah.com

Kecilkan Payudara demi Juara Dunia Tenis

Selasa, 24 Jun 2014
 
AFP Pemain tenis wanita Romania, Simona Halep, sebelum melakukan pengecilan payudara

KOMPAS.COM —Ramai bintang sukan mengatakan, mereka akan melakukan apa saja  yang diperlukan untuk berjaya.

Dalam konteks itu,   Pemain tenis wanita Romania, Simona Halep, 22 tahun,  telah melakukan sejumlah langkah drastis demi meraih gelaran di Wimbledon, yaitu dengan mengecilkan ukuran payudaranya agar dapat meningkatkan waktu reaksinya.

Menurut laporan Daily Mail, 22/6/2014 , sejak payudaranya diperkecil dari ukuran 34DD ke 34C pada usia 17 tahun, peringkat Halep telah menanjak dan sekarang bertengger di urutan nombor tiga untuk meraih Wimbledon, di depan mantan juara Maria Sharapova.

Daily Mail mengutip perkataan seorang komentator yang mengatakan, "Dia (Halep) lebih percaya diri, lebih mobile dan pukulannya sekarang lebih leluasa kerana sejumlah hambatan telah berkurang."

 
AFP Simona Halep setelah melakukan pengecilan payudara
  Simona  mencapai babak keempat di AS Terbuka tahun lalu dan perempat final di Australia Terbuka pada Januari tahun ini, sebelum mencapai final Perancis Terbuka beberapa minggu lalu.


Jurulatihnya yang baru ditunjuk, Wim Fissette, mengatakan, pengecilan payudaranya telah menjadi bahagian penting dari kariernya. Dia menambahkan, "Saya kira itu merupakan keputusan yang tepat. Saya tidak melihat dia dulu. Saya sudah melihat sejumlah foto, tetapi dia mengambil keputusan itu dan itu merupakan keputusan yang baik. Saya memahami hal tersebut."

"Itu sebabnya dia terkenal. Mari kita berharap dia akan memenangkan Grand Slam dan kemudian orang-orang akan mulai berbicara tentang Grand Slam dan bukan sesuatu yang lain."

Ketika dibedah Halep mengatakan tentang payudaranya, "Saya tidak menyukainya dalam kehidupan sehari-hari saya. Saya akan melakukan pembedahan bahkan jika saya tidak pernah menjadi olahragawati."

Minggu lalu dia mengatakan, "Beberapa tahun yang lalu saya mencari tahu peringkat di internet dan saya melihat bahawa saya berada di halaman keempat. Saya katakan, mimpi saya adalah berada di halaman pertama. Sekarang saya berada di sana. Saya ingin menikmati momen ini, tetapi saya ingin lebih meningkatkan permainan saya dan siapa tahu boleh berada di urutan kedua atau pertama."
Editor : Egidius Patnistik
Sumber: Daily Mail






No comments:

Post a Comment