Sunday, June 22, 2014

Pelik !Saksikan bola Piala Dunia ramai penonton cacat tiba-tiba berdiri


utusan malaysia terkini

Pelik !Saksikan bola Piala Dunia ramai penonton cacat tiba-tiba berdiri


indah.com

Pelik !Saksikan bola Piala Dunia ramai penonton cacat tiba-tiba berdiri

22/6/14

Saksikan bola, banyak penonton cacat tiba-tiba berdiri
Para penggemar bola   yang menonton di wilayah khas penyandang cacat. dailymail.co.uk ©2014 Merdeka.com

Merdeka.com - Piala Dunia 2014 sedang berlangsung memang menyihir sebahagian besar warga sejagat. Namun ada pemandangan aneh membuat Polis Brazil menyiasat kes ini. Beberapa penggemar bola yang berada di deretan kerusi roda khusus penonton cacat tiba-tiba mampu berdiri selama pertandingan.

Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Ahad (22/6), puluhan penggemar bolasepak  ada di wilayah khusus orang cacat ini sedang disiasat kerana mereka terlihat segar dan sihat hingga mampu berdiri sepanjang pertandingan Piala Dunia. Boleh jadi mereka pemburu tiket harga miring yang memang disediakan Fersatuan
BolaSepak  Dunia (FIFA) khusus buat pesara, mahasiswa, dan penggemar bola cacat. Boleh jadi juga ada calo tiket yang menjual tanda masuk murah ini.

Pelbagai foto kelakuan mereka yang sihat namun menempati kerusi khusus orang cacat tersebar di banyak jejaring sosial. Bahkan ada di antara mereka melompat-lompat kegirangan ketika pasukan kesayangan mencipta gol.

"Piala Dunia memang sering menciptakan keajaiban," ujar pengacara televisyen Lou dan Andy menyindir kelakukan penggemar bola ini.

Di Brazil penipuan boleh terganjar hukuman empat tahun penjara. Banyak dari mereka telah tertangkap mulai dari menjual tiket secara langsung atau via Internet. Wilayah khusus penyandang cacat merupakan tempat yang sangat berharga sebab selain murah mereka boleh datang dengan pendampingnya dan tidak dikenakan biaya tambahan.






No comments:

Post a Comment