Monday, June 2, 2014

7 Orang Terbunuh Kerana Cari wang di Dalam Perigi


utusan malaysia terkini

7 Orang Terbunuh Kerana Cari wang di Dalam Perigi


indah.com

7 Orang Terbunuh Kerana Cari wang di Dalam Perigi

Selasa, 03/06/2014 
 
Siem Reap, 

Tiga orang dewasa dan 4 orang anak kecil terbunuh di dalam sebuah perigi di Kamboja. Mereka meninggal kerana berusaha menyelamatkan anak kecil yang mencari wang bernilai 75 sen   AS   di dalam perigi itu.

Seperti diberitakan AFP,  2/6/2014 , tragedi menyedihkan itu terjadi di sekitar Wilayah Siem Reap. Peristiwa itu bermula ketika seseorang menjatuhkan wang berjumlah 3 ribu Riel atau setara 75 sen AS ke dalam perigi sedalam 6 meter.

Lelaki itu lantas mencari wangnya ke dalam sumur dengan menggunakan tangga. Sayangnya wang tersebut tidak ditemui meski telah menggunakan cahaya pemetik api untuk membantu penerangan. Lelaki itu kemudian naik kembali ke atas .

"Lelaki  itu tidak mengambil tangganya dari sumur dan pada malam harinya seorang anak berumur 11 tahun turun mencari wang itu namun meninggal kerana kehabisan oksigen," ujar polis  setempat Muy Norn.

Dua anak lainnya yang mengetahui kejadian itu yang berumur 13 tahun, 15 tahun dan juga 12 tahun yang turun membantu juga meninggal kerana kehabisan oksigen.

3 lelaki dewasa juga meninggal  kerana berusaha menyelamatkan kanak-kanak itu. Polis kemudian mengangkat semua jenazah dari dalam sumur.

"Ini tragedi. 7 Orang meninggal hanya kerana 3 ribu riel," ujar keluarga kanak-kanak itu. detikNews






No comments:

Post a Comment