Saturday, May 3, 2014

Kanak-kanak mati dipukul kerana melindungi kakaknya dari pemerkosa


utusan malaysia terkini

Kanak-kanak mati dipukul kerana melindungi kakaknya dari pemerkosa


indah.com

Kanak-kanak mati dipukul kerana melindungi kakaknya dari pemerkosa

 03/5/14  
Lindungi kakaknya dari pemerkosa, bocah Amerika tewas dipukul
gambar hiasan 
Warga di Kota Richmond, Negara  Virginia, Amerika Syarikat, memperingati kematian kanak-kanak lelaki delapan tahun bernama Martin Cobb sebab dia dipukul hingga mati ketika cuba melindungi kakaknya dari pemerkosa.

Cobb dinyatakan meninggal di lokasi kejadian   dekat Jalan Brandon Road pada Khamis, seperti dilansir surat khabar the Daily Mail, Jumaat  2/5/14.

"Kami menghormati keberaniannya buat melindungi kakaknya layaknya orang dewasa," kata tetangga Cobb, Sudan Aunu kepada surat khabar Richmond Times Dispatch. "Kakaknya masih hidup kerana dia."

Kakak  Cobb, 12 tahun, kini sedang dirawat di rumah sakit.

Polis  sudah menangkap suspek, seorang remaja laki-laki. Sebelumnya korban mengatakan pelaku pemerkosa seorang lelaki kulit putih.

Namun penyiasatan kemudian menyimpulkan mangsa diancam akan dibunuh jika memberitahu maklumat akurat tentang suspek.

Suspek berkulit hitam itu kini sedang disoalsiasat  di Klinik Psikiater Tuckers di Richmond. Polis akan mendakwanya atas kes pembunuhan dan penyerangan.

Menurut penuturan bibi dan ayah angkat mangsa, sekitar pukul 18.30 dua hari lalu  adik beradik itu sedang bermain di rel keretapi dekat rumah mereka ketika seorang tak dikenal mendekati kakak Cobb. Dia lalu melecehkan remaja perempuan itu dan menampar wajahnya.

Ketika Cobb mencuba melindungi kakaknya, suspek kemudian berbalik dan melempar batu ke kepala Cobb. Kanak-kanak malang itu mati di tempat kejadian.

Polis bergegas ke lokasi tidak lama setelah kejadian kerana laporan seseorang melihat kanak-kanak  12 tahun itu lari dalam keadaan telanjang dan berdarah berdekatan dekat hutan.
Merdeka.com -






No comments:

Post a Comment