Friday, September 12, 2014

Lelaki ini tidur sambil berjalan di pinggir tebing


utusan malaysia terkini

Lelaki ini tidur sambil berjalan di pinggir tebing


indah.com

Lelaki ini tidur sambil berjalan di pinggir tebing

12/9/14
Pria Amerika ini tidur sambil jalan di pinggir tebing
Ryan Campbell. abcnews.com 
 Seorang lelaki  dari Negara   Ohio, Amerika Syarikat, jatuh dari tebing setinggi 18 meter ketika tidur sambil berjalan di sebuah hutan nasional di Negara   Kentucky. Untungnya dia hanya mengalami cedera ringan, kata para pegawai dua hari lalu. 
 
Ryan Campbell, 27 tahun, ketika itu sedang berkhemah dengan teman-temannya di bahagian utara Hutan Nasional Daniel Boone di Kentucky pada Khamis dini hari waktu setempat ketika dia terjatuh saat tidur sambil berjalan.

Perlu waktu beberapa jam bagi pasukan layanan darurat untuk menyelamatkannya.
"Dia mengalami luka di wajah dan melecet di bahagian kepalanya, tapi suasana hatinya sangat baik. Dia menanggapi petunjuk kami," kata John May, dari unit pencarian dan penyelamatan Wolfe County dan salah   seorang yang pertama kali merespon untuk menolong Campbell.
Campbell jatuh ke kawasan semak-semak dan ini menyelamatkan dirinya dari cedera yang berpotensi lebih serius atau fatal.

Skuad sukarelawan dari Wolfe County dipanggil kerana pengalaman mereka dalam menyelamatkan pejalan kaki dan pendaki dari tebing curam di hutan itu kawasan   rekreasi yang kerap menarik ribuan pelancung  saban tahunnya.

May mengatakan dia pernah menanggapi berbagai insiden seseorang jatuh. Dia menjelaskan ada orang yang jatuh setinggi 48 meter tapi masih selamat. Sementara ada juga orang yang jatuh setinggi sembilan meter tapi tidak selamat.
"Ini benar-benar tergantung pada bagaimana anda terhantam dan benda apa yang anda hantam," jelas dia.
sumber:merdeka.com






No comments:

Post a Comment