Wednesday, September 24, 2014

Harimau di Zoo Gigit Pelajar Hingga Mati


utusan malaysia terkini

Harimau di Zoo Gigit Pelajar Hingga Mati


indah.com

Harimau di Zoo Gigit Pelajar Hingga Mati

Rabu, 24 September 2014 
 
Macan Gigit Pelajar Hingga Mati. (Foto: Getty) 
NEW DELHI – Satu insiden menimpa di zoo di New Delhi, India. Seorang pelajar digigit hingga mati oleh seekor harimau putih.

“Pemuda itu lompat masuk ke dalam kandang harimau,” demikian pernyataan Pengarah zoo ,Riaz Khan, seperti diberitakan The Scotsman, Rabu (24/9/2014).

Rakaman televisyen memperlihatkan pemuda itu mencuba lari dengan panjat tembok, ketika harimau itu mulai mendekatinya.

Saksi  menyebutkan, seorang pelajar bernama Maqsood itu mencuba menaiki pagar dengan mencuba melewati pepohonan kemudian melompat dari ketinggian 18 meter ke dalam kandang harimau itu.

Tidak lama kemudian, harimau jantan itu menerkam lelaki tersebut. Siaran sebuah televisyen NDTV memperlihatkan harimau itu berhasil membawa mangsa dengan menggunakan giginya. Saksi   lain memiliki cerita berbeda.

“Sekitar 1.30 malam waktu setempat kami berada di kawasan  reptilia ketika kami mendengar ada jeritan yang sangat kuat. Saya mencuba lari ke kandang harimau putih di mana kami melihat binatang itu sudah menggigit lehernya dan dia kesakitan,” demikian katanya.

“Beberapa anak-anak mencuba melemparkan tongkat kecil dan batu ke arah harimau itu untuk menakutkannya. Kemudian dia menderita selama 10-15 minit, tapi tidak ada yang berani menolongnya,

Menurut Khan, sebenarnya petugas berhasil mengusir harimau untuk kembali ke kandangnya. Sayang, pemuda itu sudah meninggal ketika petugas datang untuk memberikan pertolongan. (hmr)
Okezone






No comments:

Post a Comment