Friday, September 12, 2014

Gadis Ubah Dirinya jadi Puteri Duyung


utusan malaysia terkini

Gadis Ubah Dirinya jadi Puteri Duyung


indah.com

Gadis Ubah Dirinya jadi Puteri Duyung

12/9/14
Gadis AS Ubah Dirinya jadi Putri Duyung  (Foto:YouTube) 
   (Foto:YouTube)
  WADEBRIDGE - Emily Keat, rela mengubah dirinya menjadi wanita setengah ikan hanya untuk bekerja sebagai puteri duyung profesional. Gadis 19 tahun ini berlatih selama empat jam sehari untuk membiasakan diri menjadi puteri duyung.

Gadis cantik ini memakai kostum puteri duyung dan mewarnai rambutnya menyerupai tokoh Ariel dalam film kartun The Little Mermaid.

Emily memutuskan bekerja sebagai puteri duyung profesional setelah dia keluar dari kuliahnya. Gadis asal Wadebridge, Cornwall, England, ini akan menghibur anak-anak dan menjadi model untuk mempromosikan pantai yang bersih.

“Saya benar-benar senang menjadi puteri duyung. Saya tidak boleh membayangkan melakukan hal lain,” ujar Emily, Seperti dilansir Express, Khamis (11/9/2014).

“Saya menonton video dan melihat foto mereka. Saya sangat takjub melihat betapa realistik dan anggunyan mereka. Saya selalu tertarik pada makhluk mitos. Ketika masih kecil saya ingin menjadi peri,” tambahnya.

Emily menghabiskan musim panas untuk belajar menyelam, berenang, dan menahan nafas di bawah air agar mirip dengan tokoh Ariel si Puteri Duyung.

Gadis yang baru saja menyelesaikan ijazah di Truro dan Penwith College, mengatakan bahawa dirinya ingin meningkatkan kesedaran untuk menjaga laut dan hewan laut meski dia harus memerlukan waktu dalam  menyesuaikan diri berenang dengan menggunakan ekor puteri duyung di kolam renang.

“Pada akhirnya saya ingin meningkatkan kesedaran untuk menjaga laut bersih dan selamat untuk hewan laut. Saya ingin menggunakan ini sebagai platform untuk berbuat baik,” kata Emily.

“Saya ingin mendidik anak-anak tentang pencemaran laut dengan cara yang menyenangkan, sehingga mereka akan menikmatinya dan belajar pada saat yang sama,” jelasnya.

Perlu diketahui, seseorang yang menjadi inspirasi terbesar bagi Emily adalah Mermaid Melissa, pemain akrobat air terkenal dari Amerika Syarikat. okezone






No comments:

Post a Comment