Wednesday, September 10, 2014

Ayah Dituduh Bunuh Lima Anaknya


utusan malaysia terkini

Ayah Dituduh Bunuh Lima Anaknya


indah.com

Ayah Dituduh Bunuh Lima Anaknya

10/09/2014  

 
Timothy Rae Jones (reuters)
Seorang ayah di AS dipercayai membunuh lima anaknya dan membuang jenazah mereka di negara bahagian lain, kata polis . Timothy Ray Jones dari South Carolina menghadapi tuduhan berganda di Alabama, di mana mayat anak-anaknya ditemui, seperti dilaporkan kantor berita Associated Press.

Ia ditangkap pada hari Sabtu di Mississippi atas pelanggaran yang tidak terkait dengan pembunuhan.

Anak-anak berusia satu hingga delapan tahun itu, dilaporkan hilang pada hari Rabu ketika ibu mereka mengatakan kepada polis  dia tidak dapat menghubungi mantan suaminya.

Pendakwa wilayah Wilcox County, Alabama, Michael Jackson mengatakan kepada AP bahawa sang ayah dipercayai membunuh kelima anaknya di Lexington County, South Carolina, dan membuang jenazah mereka di Alabama.

Pasukan keselamatan menemui mayat anak-anak itu dikubur dekat jalan raya di Alabama setelah pencarian selama satu hari penuh pada hari Selasa, kata media setempat.

Jones pertama kali dinyatakan sebagai suspek oleh Polis Mississippi.

Sheriff Smith County, Mississippi, Charlie Crumpton mengatakan kepada akhbar Clarion Ledger bahwa Jones dihentikan di sebuah pos pemeriksaan pada hari Sabtu dan dinyatakan bersalah kerana memandu kereta   di bawah pengaruh alkohol.

Ketika petugas memeriksa nombor tanda kenderaannya di basis data nasional, mereka menemui bahawa dia dilaporkan sebagai orang hilang.

Media setempat melaporkan bahawa Jones sebelumnya mengatakan kepada para tetangganya di South Carolina dia akan pindah ke negara bahagian lain dengan anak-anaknya. 
sumber:BBC World - detikNews






No comments:

Post a Comment