Friday, July 4, 2014

Tragis! Wanita Jepun Mati di Tangan Dukun 81 Tahun


utusan malaysia terkini

Tragis! Wanita Jepun Mati di Tangan Dukun 81 Tahun


indah.com

Tragis! Wanita Jepun Mati di Tangan Dukun 81 Tahun

04/07/2014 
Tokyo - Polis Jepun sedang menyiasat kematian seorang wanita yang dilaporkan  meninggal terkait kes ini, termasuk seorang ahli eksorsis atau dukun profesional berusia 81 tahun dan suami mangsa.

Seperti dilansir AFP, Jumaat (4/7/2014), laporan menyebutkan Rie Fukuda (51) dilumpuhkan dan dikurung hingga tidak boleh bergerak. Fukuda kemudian dipaksa menelan air dalam jumlah banyak, yang menurut detektif setempat, merupakan sebahagian dari praktik eksorsis.

Praktik tersebut, menurut polis setempat, dilakukan oleh suami Fukuda sendiri dan dua wanita lanjut usia.

Suami mangsa , Kosai Fukuda (52) dikenal sebagai profesor di salah sebuah universiti di kota Kumamoto, Jepun. Dia ditangkap bersama dua wanita lainnya, Eiko Noda (81) dan Keiko Kitayama (77). Keiko merupakan saudara perempuan mangsa.

Sumber dari polis setempat menuturkan kepada Nippon Television, Noda telah sejak lama mempraktikkan eksorsis demi mendapatkan wang, selama tiga dekade terakhir.

Kepada polis , Noda dan Kosai menyebut bahawa mangsa sudah sejak lama menjalani praktik eksorsis atau pengusiran setan. "Sudah menerima eksorsis selama beberapa tahun," ucap sumber  polis  yang enggan disebut namanya.

Tidak ada maklumat terperinci lainnya mengenai kes ini, termasuk keyakinan yang dianuti mangsa dan para suspek  dalam kes ini. detikNews






No comments:

Post a Comment