Sunday, July 6, 2014

Polis memukul wanita dijalanraya


utusan malaysia terkini

Polis memukul wanita dijalanraya


indah.com

Polis memukul wanita dijalanraya

Polisi AS yang melakukan pemukulan (Foto: AP)  
Polis  AS memukul wanita (Foto: AP) 
  CALIFORNIA - Seorang polis  lalu lintas Amerika Syarikat   melakukan tindak kekerasan dengan memukul seorang wanita  di bahagian wajah hingga 11 kali.

Namun pihak Polis California membela diri dengan kelakuan dari pelaku tersebut. Menurut mereka, wanita tersebut dianggap membahayakan dirinya sendiri dan pengguna jalan dengan menyeberang di jalanan yang sesak di Los Angeles.

Tindakan pemukulan ini   dirakam oleh penunggang motorsikal David Tiaz. "Polis  itu terus memukul  dirinya," ujar Tiaz kepada CBS, seperti dikutip BBC, Sabtu (5/7/2014).

"Jika kalian lihat video itu, pukulan yang dilayangkan polis  itu mencapai 15 kali. Mulai dari kepala dan dia benar-benar dengan kekuatan penuh ketika melakukan pukulan. Tindakannya benar-benar memalukan," lanjutnya.

Anggota polis yang terlibat dalam insiden ini dikhabarkan sedang digantung  tugas . Namun penyiasatan terhadap dirinya masih terus dijalankan.

Sementara pihak Polis Lalu Lintas California (CHP) masih memeriksa detail insiden. Namun mereka dikecam para pemerhati HAM kerana dianggap tidak sigap menghukum anak buahnya. (faj)okezone






No comments:

Post a Comment